08 October 2008

Desert Island Foods



Six or seven years ago, when my parents had just moved, my father participated in a radio program called Desert Island Discs, the central PA version of a long-running BBC radio show. For a half an hour, the host interviewed local personalities (as the new editor of the regional newspaper, my father was considered a bit of local celebrity) and asked them, if you were going to be stranded on a desert island, what 6 (or was it 8?) albums would you bring with you. Sure, this is outdated, come on, albums?? Don't you mean cds? And wouldn't you just bring your ipod (I mean, I don't have one, but if I was going to be stranded on a desert island, who knows...)?

Quand mes parents venaient d'arriver dans l'état de Pennsylvanie, mon père, nouvel éditeur du journal régional, a été considéré un peu comme une célebrité locale. On lui a demandé de participer à une émission de radio Desert Island Discs (une version locale d'une émission qui existe depuis longtemps sur la BBC) dont le principe était de demander quels étaient les 6 (ou 8?) albums de musique que la personne choisirait d'emmener sur une île déserte. C'est une idée un peu démodée à notre époque où les gens se baladent partout avec les écouteurs de leur ipods dans les oreilles, mais l'exercice est intéressant. Puis j'ai vu qu'Alex du blog Just Cook It avait posté sa version gourmande, et j'ai tout de suite eu envie de jouer !


But when I saw that Alex over at Just Cook It had posted a foodie version of this game, I was immediately intrigued. The rules:

You can take five items and are allowed one sentence in which to justify your decision. Tag whoever you like and link back! You are on a desert island so assume a plentiful supply of exotic fish, coconuts and sea salt. Ignore any issues regarding storage. There happens to be a very large solar powered refrigerator washed up on the shore as well. Now, on to the list...

Les règles : vous pouvez amener 5 ingrédients et vous avez droit à une phrase par ingrédient pour expliquer votre choix. Puisque c'est une île déserte vous aurez accès à des poissons exotiques, des noix de coco et du sel de mer. Ne vous souciez pas de la conservation des ingrédients ; il y a un frigo qui marche avec de l'énergie solaire aussi sur l'île. Ensuite vous taguer vos amis si vous voulez, et n'oubliez pas de mettre un lien vers le blog de la personne qui vous a tagué.


1. Chickens / Des poules
That way I'll have fresh eggs, which are hearty and extremely versatile / Pour les oeufs frais qui callent bien et qui sont très versatiles

2. Potatoes / Pommes de terre
Another very versatile ingredient, the starch that takes me longest to get sick of, and one of my comfort foods / Un autre ingrédient versatile dont je ne me lasse pas, et que je trouve très réconfortant

3. Garlic / De l'ail
I have to agree with Alex here, one of the best ways to flavor any dish, good for you, and NO vampires (although if they are sexy vampires, I might reconsider my stance...) / Je suis d'accord avec Alex que l'ail est un épice qui peut améliorer la plupart des plats, et puis c'est bon pour la santé et cela repousse les vampires. Je vais être toute seule après tout !

4. Fresh chili peppers / Piments frais
I LOVE spicy food and can't imagine a life without it. / J'adore les plats relevés et je ne peux pas imaginer vivre sans ça !

5. Lime / Citron vert
Goes well with fish, a nice seasoning, plus it means no scurvy ! / Se marie bien avec les poissons, un bon aissaisonement et cela m'évite le scorbut !

You can go ahead and consider yourself tagged if you're up for participating / Si vous voulez vous lancer, vous êtes tagué... Camille, Rosa, Psychgrad and Giz, Jessica, Claire, Cicero Sings... ? It's up to you!

15 comments:

Rosa's Yummy Yums said...

I love your choice! Such yummy ingredients... Some of my favorites as a matter of fact!

Thanks for the tag! I'll see when I have enough time to do it...

Cheers,

Rosa

Anonymous said...

C'est sympa comme jeu. Je découvre ton blog. Sur le coup j'ai eu un peu peur quand j'ai vu les premières lignes en anglais. Comment peut-on être aussi nulle en anglais après en avoir fait 7 ans au lycée, il faut vraiment que je m'y remette.
Je te souhaite de tomber sur l'audition qui fera de ton rêve une réalité :)
A très bientôt.

Anonymous said...

Un joli billet plein de saveurs..merci de nous raconter cette belle histoire.

Hopie said...

Rosa - I'd love to see what you choose :-)

Nadine - Mais ce n'est pas facile d'apprendre une langue à l'école, je pense ! Il faut être dans le pays immergé par le rythme et musique d'un language pour l'imprimer. Cela dit, tu peux toujours pratiquer sur mon blog ;-)

Eleonora - Merci d'être venu voir mon blog !

PG said...

Only 6? Hmmm...that's tough.

Cicero Sings said...

I like your choices ... a LOT. I'll see about taking up the challenge.

Chickens were a VERY good idea by the way!!

Anonymous said...

Moi je crois que je choisirais un oeuf à couver et quatre légumes avec des graines à l'intérieur, histoire de manger dans un premier temps et de cultiver un p'tit coin d'île pour la suite...

Nazarina A said...

Could I be stranded on the ski slope though? Do you live close to St Nazaire? You have a gourmand's touch!

Hopie said...

Psychgard - 5! It's terrible! But not real, that's what's so fun... ;-)

Cicero - Thank you!!

Sandrine - Très sages tes choix ! Je sens que tu vas survivre sur cet île :-)

Nazarina - Sure if you like, but you'll need to bring foods that warm you up then!! I don't think Paris is all that close to St Nazaire -- is that on the coast? Thank you for your kind words!

Anonymous said...

Yay! My internet is working... for now. Thanks for the tag! I'll have to give this some thought. :)

Hopie said...

Camille - Yay, internet! That means more yummy recipes on your blog :-)

Just Cook It said...

Hey, awesome list. Thanks for passing this on.

Katharine said...

What, no artichokes? Haven't raised you right, apparently. ily, Mom

Tony said...

I'd bring chickens (eggs plus I could eat them if I got desperate and quit being a vegetarian), potatoes (Ren says they have all the essential vitamins and nutrients you need if you eat enough of them), spinach (I love spinach), garlic (I can't live without garlic), and wine (so I can drink myself to death if nobody comes to save me).

Hopie said...

Alex - My pleasure! It was fun to play.

Mom - Well make your OWN list if you're going to criticize ! Hmph ;-)

Tony - Sounds like you'll be both healthy and happy then! Wine - good thinking.